Way of Grace Inspiratieavonden

Onderga een metamorfose door de vernieuwing van uw denken.” (Romeinen 12:2)

We starten met de serie van drie Inspiratiedagavonden zodra er voldoende belangstelling is. Heb je belangstelling, laat het ons dan weten! En geef dan ook je voorkeur op voor welke avonden en / of dagdelen. Dan proberen we daar rekening mee te houden.

Wereldwijd zijn er steeds meer christenen die door een zogenoemde fase van ‘deconstruction’ gaan. Mensen die christelijk zijn opgevoed en voorheen vol passie hun christelijke geloof hebben beleden, maar die steeds meer vragen hebben gekregen bij de grote christelijke dogma’s. Thema’s die hierbij doorgaans een rol spelen zijn ‘verzoening door voldoening’, hemel en hel, universalisme en het preterisme (toekomstvisie). Het loslaten van christelijke dogma’s kunnen een ontheemd gevoel geven. Je voelt je niet meer thuis in de kerk of gemeente of op de Bijbelkring waar je komt (of kwam). Je wilt misschien wel in God blijven geloven, maar weet niet goed wat je nu wel of niet meer moet geloven. Je mist de vastigheid en de hoop en verwachting die je vroeger had.

Wij hebben dit proces ook doorgemaakt en zijn op den duur volledig afgehaakt. We geloofden nog wel in God, als de Bron van onvoorwaardelijke liefde, maar verder deden we praktisch gezien niets meer aan ons geloof. Enerzijds voelde het als een bevrijding, maar anderzijds ook als leeg en zonder verwachting voor de toekomst. Na zeven jaar kwam hier door een bijzondere geestelijke ervaring verandering in. We hebben onze passie in het christelijke geloof en de christelijke kerk teruggevonden, maar vanuit een geheel nieuw perspectief. Wij zijn hier zo enthousiast over geworden, dat we ons hernieuwde geloof en onze passie graag met anderen, die eenzelfde proces van geloofstransitie doormaken of doorgemaakt hebben, delen. We doen dit door Way of Grace Inspiratiedagen en -avonden te houden.

Tijdens de Inspiratieavonden staan we stil bij wat het goede nieuws (evangelie) van het koninkrijk van God voor ons nu betekent. We behandelen ook een aantal grote christelijke kernthema’s, zoals de ‘zondeval’, kruis en opstanding, verlossing, hoop en verwachting.

Tijdens de drie avonden komen de volgende onderwerpen aan bod:

Avond 1: Incarnationeel wereldbeeld en ons bewustzijn;
Avond 2: Jezus, Christus en het kruis;
Avond 3: De ‘val’ en de weg van verlossing.

Er zal ruimte worden geboden om vragen te stellen en met elkaar in gesprek te gaan over het onderwijs.

De avonden vinden plaats in Capelle aan den IJssel. De locatie wordt bekend gemaakt na aanmelding.

Wil je je aanmelden of heb je vragen over de Inspiratieavonden stuur ons dan een bericht via de contactpagina.

Het is ook mogelijk om de serie van drie avonden op locatie te verzorgen. De inhoud van deze drie avonden wordt ook op één zaterdag aangeboden. De eerstvolgende Inspiratiedag is zaterdag 9 maart 2024 in Capelle aan den IJssel.