Categorieën
Reformatie

Mission 2040

Het evangelie (de blijde boodschap) van het koninkrijk van God – dat Jezus van Nazareth zo’n 2000 jaar geleden verkondigde – is kinderlijk eenvoudig. Jezus verkondigde een wereld vol van vreugde, vrede en heelheid, zonder lijden, pijn, verdriet, dood en andere nare dingen. En dat niet ergens voor een verre toekomst in een verre hemel in het hiernamaals, maar voor hier en nu op aarde binnen de generatie waarin Jezus destijds leefde. Jezus van Nazareth wandelde in het Christusbewustzijn, waardoor hij deze ‘nieuwe’ wereld – de zogenoemde nieuwe hemel en nieuwe aarde – als realiteit zag. Wat je in de Geest ziet, zul je met je lichamelijke ogen ook gaan zien.

Voor Jezus persoonlijk en voor een grote groep van zijn volgelingen is deze nieuwe hemel en nieuwe aarde werkelijkheid geworden. Zij zijn vanuit het Christusbewustzijn het Godsbewustzijn binnengegaan, zonder de lichamelijke dood te zien. Jezus tijdens de zogenoemde Hemelvaart en zijn volgelingen zijn hem later (rond 70AD) gevolgd. Wat Jezus destijds echter voorzag voor de hele mensheid was in zijn tijd vanwege het collectief verduisterde bewustzijn nog niet mogelijk. Vandaar dat Jezus sprak over gered worden en verloren gaan, over schapen en bokken, over wijze maagden en dwaze maagden. Dat wil niet zeggen dat de mensen die destijds niet zijn meegegaan voor eeuwig verloren zouden zijn. Nee, zij hebben voor een bepaalde tijdsperiode (aioon) hun doel gemist.

Inmiddels leven we in 2024AD. Het evangelie (de blijde boodschap) van het koninkrijk van God is nog steeds hoogst actueel. Er is wereldwijd ongelofelijk veel lijden en verdriet. Miljoenen mensen leven zonder doel, zonder uitzicht, zonder hoop. Massa’s mensen zitten gevangen in allerlei religies. De wereld heeft mensen nodig die geloven dat het vergezicht van Jezus werkelijkheid zal gaan worden. Hier en nu een wereld vol vreugde, vrede en heelheid voor iedereen, niemand uitgezonderd! De volle Waarheid is geopenbaard en er zijn vandaag de dag genoeg mensen die het verschil kunnen gaan maken.

Het begint allemaal met mensen die zich werkelijk Christusbewust worden. Zij gaan het Christus-Licht op aarde verspreiden, waardoor de duisternis niet meer zal toenemen, maar juist zal gaan afnemen. Dat is eeuwenlang niet het geval geweest. Aanhangers van de gevestigde religies vormen een tegenwerkende kracht, maar dat zal gaan veranderen, zodra er werkelijk mensen tot wedergeboorte gaan komen en in het Christus-Licht gaan wandelen.

Waar het Christus-Licht gaat schijnen, zal de duisternis moeten verdwijnen.

Buiten de gevestigde religies zijn er op dit moment steeds meer mensen die zich richting het Christusbewustzijn bewegen. De groei van het Christus-Licht op aarde zal exponentieel verlopen en op den duur een kantelpunt bereiken waarop het Licht op aarde dermate krachtig zal zijn, dat de duisternis volledig zal worden opgeslokt. Alles wat we vanuit ons verduisterde bewustzijn op aarde hebben gecreëerd, zal dan in een split second tenietgedaan worden, alsof het in een zwart gat verdwijnt (misschien gebeurt dat wel letterlijk). Dat zal het moment zijn waarop de hele mensheid in het Christusbewustzijn zal worden opgetrokken, waarna we als hele mensheid het Godsbewustzijn (het zogenoemde hemelse Jeruzalem) zullen binnengaan. God is zich dan bewust geworden door de hele mensheid heen, ofwel iedereen is zich dan bewust geworden van zijn/haar goddelijke natuur. Vanaf dat moment zullen we alleen nog maar vanuit het volmaakte Licht kunnen leven, denken en creëren.

Als Way of Grace geloven we dat bovengenoemd proces in 15 jaar tot de genoemde climax kan komen. Vandaar Mission 2040! Al het lijden op deze aarde heeft inmiddels lang genoeg geduurd. Iedere dag dat het nog langer duurt, is er één te veel. Alle veranderingen beginnen met visie. Iets zien wat anderen nog niet zien. Zodra dat in de binnenwereld van een aantal mensen begint te groeien, zal dit ook steeds meer in de buitenwereld zichtbaar gaan worden. We zijn als mensen namelijk creator van de wereld zoals we die waarnemen. Door het Christus-Licht in ons binnenste op de kandelaar te zetten, zal het Christus-Licht de buitenwereld zoals we die waarnemen gaan bepalen.

Ben jij benieuwd hoe je kunt groeien naar het Christusbewustzijn? Kom dan zaterdag 4 mei aanstaande naar de Way of Grace Inspiratiedag in Capelle aan den IJssel. Dit zal de laatste Inspiratiedag zijn waarop we ons onderwijs specifiek afstemmen op mensen met een christelijke achtergrond. We doen dat door met name vanuit de Bijbel te laten zien wat de kern is van het evangelie van het koninkrijk dat Jezus verkondigde.

Na deze dag gaan we onze focus verleggen. Onze visie blijft hetzelfde, maar aangezien die visie veel verder reikt dan een bepaalde religie, willen we ons gaan focussen op iedereen die wil groeien naar Christusbewustzijn, ongeacht of men wel of geen bepaalde religieuze achtergrond heeft.

Klik hier voor meer informatie over de Way of Grace Inspiratiedag.

PS Mocht je door willen praten over de inhoud van deze blog? Schroom dan niet en neem contact met ons op.

Klik hier om je te abonneren op onze Blog / Nieuwsbrief.

Ben je door onze blog bemoedigd of heeft het je verder gebracht in je geestelijke groei? Laat het ons dan alsjeblieft weten! Daarmee bemoedig je ons namelijk ook weer.

Een gift waarmee je meebouwt aan onze visie is van harte welkom! Je bijdrage is belasting aftrekbaar. Wil je een ander bedrag doneren dan de keuzemogelijkheden hieronder, klik dan hier.

Totaal: € -

Delen van deze blog via social media wordt bijzonder gewaardeerd. Dit kan eenvoudig via de onderstaande snelkoppelingen.

Één reactie op “Mission 2040”

Mooi! Een prachtige visie… één die ik deel. Wat een hoopvolle toekomst! ️ M’n man en ik zijn in ontwikkeling en ervaren dat dit de weg is. Beseffen dat we zelf creëren met de heilige Geest. Wat een vrede, liefde en ware Rijkdom zal het worden!

Fijn ook om te lezen dat jullie wel door gaan. Alleen dan niet meer alleen spitsen op mensen met een christelijke achtergrond. Ik was in de veronderstelling dat jullie er voorlopig eerst mee zouden stoppen. Goed om te lezen dat het niet zo is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *